احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

سهم عمده‌ای از تلفات استان خراسان رضوی را معابر بزرگراهی شهر مشهد تشکیل می‌دهد | حمایت دستگاه قضا در اجرای پروژه‌ها به عنوان ضمانت اجرا ضروری است + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۸۰۱۸
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
سهم عمده‌ای از تلفات استان خراسان رضوی را معابر بزرگراهی شهر مشهد تشکیل می‌دهد | حمایت دستگاه قضا در اجرای پروژه‌ها به عنوان ضمانت اجرا ضروری است + فیلم
نشست بررسی اجرای طرح ویژه انضباط ترافیکی بلوار وکیل آباد با حضور مدیران ارشد دستگاه قضایی، راهور و شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان یزدی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست بررسی اجرای طرح ویژه انضباط ترافیکی محور وکیل آباد که صبح امروز ۱۸مهرماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تصادف از جمله مسائلی است که در حال تبدیل شدن به بحران است که امروز بررسی آن در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در اولویت قرار گرفته است و با انجام برخی اقدامات اصلاحی در پی کاهش حوادث در سطح شهر هستیم ضمن اینکه فرهنگ ترافیک و تغییر رفتار با همکاری معاونت فرهنگی در حال پیگیری است.

وی افزود: حمایت دستگاه قضا در اجرای پروژه‌ها به عنوان ضمانت اجرا مطرح است و حمایت‌های دادستانی باعث شده با جدیت بیشتری کار را پیش ببریم و به اهداف تعیین شده برسیم کما اینکه استانداری خراسان رضوی در این راستا اقدامات مطلوبی داشته است، لذا باید حمایت‌هایی از سوی حاکمیت وجود داشته باشد.

به گفته وی طرح‌ها نیز در سازمان ترافیک مطرح و بررسی می‌شود و با اقدامات مختلف طرح‌ها به نتیجه رسیده که نمونه‌ای از آن اجرا خواهد شد.

وقوع ۳۳۲ تصادف جرحی در سال گذشته در بلوار وکیل‌آباد

همچنین علی سمیعی، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد نیز در این جلسه از فوت ۲۴۵ نفر در سال ۱۴۰۱ بر اثر تصادف خبر داد و گفت: ۳۶درصد آن‌‌ها موتورسیکلت سوار و مابقی عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و... بوده‌اند که در مجموع تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها ۷۸درصد تصادفات مشهد را به خود اختصاص داده است.  

وی افزود: از مجموع ۲۴۵ فوتی در سال گذشته ۱۰۷نفر آن‌ها در بزرگراه‌ها تصادف کرده و فوت شده‌اند که باید به این موضوع به طور ویژه توجه شود. همچنین بیشترین آمار مصدومان نیز در سال گذشته مربوط به موتورسواران و عابران پیاده بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش یافته است.  

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: سال گذشته در بلوار وکیل آباد ۳۳۲مورد تصادف جرحی واقع شده است. به دلیل اینکه تردد عرضی عابر پیاده کنترل شده است، عمده تصادفات سواری‌ها هستند که شامل خودرو و موتورسیکلت است و تصادفات فوتی و جرحی در بلوار وکیل‌آباد از سال ۹۸ تا تاکنون افزایش زیادی داشته است.

به گفته سمیعی، ۵۰درصد تصادفات در روز‌های تعطیل و شب‌های قبل از روز‌های تعطیل و ۵۰درصد تصادفات در ساعات پایانی شب صورت می‌گیرد. از ابتدای امسال تا مرداد ماه ۹نفر در اثر تصادف در ساعات پایانی شب فوت شده‌اند. همچنین صددرصد تصادفات از ساعت ۱ تا ۵ بامداد و در سنین ۱۹ تا ۲۴ سال بوده‌اند.

وی از اجرای طرح ویژه خبر داد و گفت: این طرح به مدت سه ماه اجرا خواهد شد و از ۲۰مهرماه آغاز شده و برخورد جدی با رانندگان متخلف انجام می‌شود.

سهم عمده‌ای از تلفات استان خراسان رضوی را معابر بزرگراهی شهر مشهد تشکیل می‌دهد

حسینی، دبیر شورای عالی ترافیک استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سال ۱۴۰۱ متاسفانه ۱۱۸۰نفر در محور‌های درون شهری و برون شهری تلفات داشته‌ایم. در مشهد نیز این تعداد ۲۶۱نفر بوده‌اند. سهم عمده‌ای از تلفات استان خراسان رضوی را معابر بزرگراهی شهر مشهد تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: ما مطالبه جدی برای محور وکیل‌آباد داشته‌ایم و مقرر شد از ابتدای شهریورماه محور وکیل‌آباد آغاز شود. باید یک اصلاح رفتار صورت بگیرد. باید مشهد مقدس به عنوان یک شهر نمونه باشد. 

به گفته حسینی، با این اقدام بدون هیچ اغماضی با رانندگان پرخطر برخورد خواهد شد. از اختیارات دستگاه قضایی نیز در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

وی افزود: اگر قرار است وارد فاز نتیجه‌بخش شویم باید در اطلاع‌رسانی همکاری لازم انجام شود. آموزش‌ها در این زمینه لازم است تا همه شهروندان و رانندگان آگاه شوند. 

طرح‌هایی برای اکران در معابر شهری به ویژه وکیل‌آباد در رفت و برگشت آماده شده است

اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: با جمع شدن سه ضلع قانون، زیرساخت و آموزش، طرح‌هایی برای اکران در معابر شهری به ویژه وکیل‌آباد در رفت و برگشت آماده شده است. 

وی افزود: اگر قرار است وارد فاز نتیجه‌بخش شویم باید در اطلاع‌رسانی همکاری لازم انجام شود. آموزش‌ها در این زمینه لازم است تا همه شهروندان و رانندگان آگاه شوند. 

به گفته وی، قبلا پیشنهاد داشتیم محدوده ترافیکی الگو انتخاب شود که با حضور دستگاه‌های مختلف این موضوع در حال پیگیری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->